Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej w Szczawnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.mzgk.szczawnica.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Nie wszystkie obrazy mają tekst alternatywny
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia:
- modyfikacje tekstu: powiększenie czcionki tekstu; zwiększenie odstępu między wierszami, paragrafami, literami, czy słowami; font czytelny, dysleksyjny i czytanie wspomagane; wyrównanie tekstu do lewej, prawej i do środka
- czytanie na głos - czytanie pod kursorem; zmiana kolorów podświetlenia sekcji, wyrazu i podświetlonego tekstu
- zmiana kolorów nagłówków, tekstu i tła
- filtry: silny kontrast, inwersja, monochromia, wysoki kontrast, wysoka saturacja, niska saturacja, filtr światła niebieskiego
- inne pomocne: linia pomocnicza, maska pomocniczna, ukrywanie obrazów, wyłączanie animacji, duży czarny i biały kursor
Skróty klawiszowe
Poza standardowymi skrótami klawiszowymi dodaliśmy jeszcze poniższe:
- Wyszukiwanie Ctrl+K
- Pokaż skróty klawiszowe Ctrl+/
- Okno centrum pomocy Alt+Shift+C
- Otwórz widget dostępności Alt+Shift+D
- Przewiń do menu, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+M
- Przewiń do lokalizacji Ctrl+Shift+L
- Przewiń do treści Alt+Shift+T
- Przewiń do stopki, focus na pierwszym linku lub przycisku Alt+Shift+S
- Przewiń do kolumny bocznej, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+A
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Imię i nazwisko: Olga Gumulak
E-mail: mzgk@szczawnica.pl
Numer telefonu: 18 262 27 68
Opis procedury:
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Krzysztof Węglarz - Koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,
- Adres: ul. Zawodzie 19c, 34-460 Szczawnica,
- E-mail: mzgk@szczawnica.pl.
- Telefon: 18 262 27 68.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przed budynkiem MZGK wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno główne wejście, bezpośrednio z poziomu parkingu. Na drzwiach zamontowano dzwonek, służący do wezwania pracownika MZGK. Po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy z osobą niepełnosprawną zostaje ona odpowiednio obsłużona przez pracownika właściwego do załatwienia danej sprawy.
Wszystkie pomieszczenia biurowe, w których rozpatrywane są sprawy klientów znajdują się na parterze budynku. Istnieje więc możliwość dostępu do pomieszczeń dla osób na wózkach inwalidzkich lub z inną niepełnosprawnością ruchową, gdzie taka osoba może dotrzeć samodzielnie lub z niewielką pomocą pracownika MZGK. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej udostępnia osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanym dalej osobami uprawnionymi, następujące formy kontaktu:
SMS: 502 243 822
fax: 18 262 27 68
e-mail: mzgk@szczawnica.pl
Dopuszcza się korzystanie z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
W przypadku chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. Zgłoszenie może być dokonane w dowolnej formie, w sposób dostępny dla osoby uprawnionej. Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres osoby zgłaszającej
- termin i godzinę w której zgłaszający zgłosi się do MZGK
- wskazanie metody komunikowania się oraz podanie rodzaju sprawy w jakiej zamierza stawić się w MZGK
- kontakt zwrotny do zgłaszającego w celu umożliwienia szybkiego kontaktu, gdyby nastąpił nagły brak możliwości realizacji świadczenia usługi.
Tekst łatwy do czytania (ETR - Easy To Read) - kliknij, aby pobrać plik