Przejdź do stopki

Deklaracja Dostępności

Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej w Szczawnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.mzgk.szczawnica.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Nie wszystkie obrazy mają tekst alternatywny

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o  narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia:
- modyfikacje tekstu: powiększenie czcionki tekstu; zwiększenie odstępu między wierszami, paragrafami, literami, czy słowami; font czytelny, dysleksyjny i czytanie wspomagane; wyrównanie tekstu do lewej, prawej i do środka
- czytanie na głos - czytanie pod kursorem; zmiana kolorów podświetlenia sekcji, wyrazu i podświetlonego tekstu
- zmiana kolorów nagłówków, tekstu i tła
- filtry: silny kontrast, inwersja, monochromia, wysoki kontrast, wysoka saturacja, niska saturacja, filtr światła niebieskiego
- inne pomocne: linia pomocnicza, maska pomocniczna, ukrywanie obrazów, wyłączanie animacji, duży czarny i biały kursor

Skróty klawiszowe

Poza standardowymi skrótami klawiszowymi dodaliśmy jeszcze poniższe:

- Wyszukiwanie Ctrl+K
- Pokaż skróty klawiszowe Ctrl+/
- Okno centrum pomocy Alt+Shift+C
- Otwórz widget dostępności Alt+Shift+D
- Przewiń do menu, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+M
- Przewiń do lokalizacji Ctrl+Shift+L
- Przewiń do treści Alt+Shift+T
- Przewiń do stopki, focus na pierwszym linku lub przycisku Alt+Shift+S
- Przewiń do kolumny bocznej, focus na pierwszym linku lub przycisku Ctrl+Shift+A

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:

Imię i nazwisko: Olga Gumulak

E-mail: mzgk@szczawnica.pl

Numer telefonu: 18 262 27 68

Opis procedury:

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Krzysztof Węglarz - Koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,
  • Adres: ul. Zawodzie 19c, 34-460 Szczawnica,
  • E-mail: mzgk@szczawnica.pl.
  • Telefon: 18 262 27 68.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Przed budynkiem MZGK wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno główne wejście, bezpośrednio z poziomu parkingu. Na drzwiach zamontowano dzwonek, służący do wezwania pracownika MZGK. Po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy z osobą niepełnosprawną zostaje ona odpowiednio obsłużona przez pracownika właściwego do załatwienia danej sprawy.

Wszystkie pomieszczenia biurowe, w których rozpatrywane są sprawy klientów znajdują się na parterze budynku. Istnieje więc możliwość dostępu do pomieszczeń dla osób na wózkach inwalidzkich lub z inną niepełnosprawnością ruchową, gdzie taka osoba może dotrzeć samodzielnie lub z niewielką pomocą pracownika MZGK. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej udostępnia osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanym dalej osobami uprawnionymi, następujące formy kontaktu:

SMS: 502 243 822
fax: 18 262 27 68
e-mail: mzgk@szczawnica.pl
Dopuszcza się korzystanie z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.

W przypadku chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. Zgłoszenie może być dokonane w dowolnej formie, w sposób dostępny dla osoby uprawnionej. Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko oraz adres osoby zgłaszającej
  • termin i godzinę w której zgłaszający zgłosi się do MZGK
  • wskazanie metody komunikowania się oraz podanie rodzaju sprawy w jakiej zamierza stawić się w MZGK
  • kontakt zwrotny do zgłaszającego w celu umożliwienia szybkiego kontaktu, gdyby nastąpił nagły brak możliwości realizacji świadczenia usługi.

 

Tekst łatwy do czytania (ETR - Easy To Read) - kliknij, aby pobrać plik

Tekst odczytywalny maszynowo - kliknij, aby pobrać plik

Informacja w języku migowym - kliknij, aby obejrzeć film